Σάββατο 8 Μαΐου 2010

"Πώς θα γράψετε άριστα στις Πανελλαδικές"!!!

Αφιερωμένο σε εκείνους που προσπάθησαν
SOS: Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε σε εποχές, οι οποίες δεν έδιναν ιδιαίτερη βαρύτητα στην πολιτική ορθότητα, οπότε ορισμένοι από τους χαρακτηρισμούς που περιέχει, είναι πιθανό να θεωρηθούν σκληροί. Παρακαλώ αποφύγετε την ανάγνωσή του, 
αν δεν αντέχετε την απόλυτη ειρωνεία.
Αν συνεχίσετε, το κάνετε αποκλειστικά 
με δική σας ευθύνη!

Τέτοια ώρα, τέτοια λόγια. Αν είστε μαθητής και ανήκετε στη μάζα των ανεπρόκοπων, τεμπέληδων, άσχετων, μέτριων που επιθυμεί να τα πάει καλά σε κάτι για το οποίο δεν προσπάθησε ποτέ, προσέξτε καλά. Αν αισθάνεστε κάτι σαν «τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας φτάσει ο κ@λος», αυτή την περίοδο, κινδυνεύετε. Δηλαδή, εσείς κινδυνεύετε, έτσι κι αλλιώς, κάθε περίοδο και μην το πάρετε αψήφιστα. Απλώς, τη συγκεκριμένη περίοδο, λίγο πριν τις Πανελλαδικές δηλαδή, κινδυνεύετε λίγο παραπάνω. Κινδυνεύετε από επιτήδειους αγύρτες που εκμεταλλεύονται τον πόνο κάθε ηλιθίου προτείνοντας μεθόδους που -όπως ισχυρίζονται- οδηγούν δεδομένα στην επιτυχία του ακατόρθωτου.

Κι επειδή, εκείνα που κοροϊδεύω -και θα συνεχίσω να το κάνω- δεν θα τα κάνω κι εγώ, οφείλω να προειδοποιήσω ότι στο κείμενο που διαβάζετε δεν πρόκειται να βρείτε απλοϊκές και ανόητες συνταγές. Στο συγκεκριμένο κείμενο θα βρείτε την απόλυτη και μοναδική Αλήθεια, για το «πώς θα γράψετε άριστα στις Πανελλαδικές».

Για να μην τα πολυλογώ, κάθε χρόνο τέτοια περίοδο, στα περισσότερα έντυπα περισσεύουν αναφορές, αφιερώματα, ένθετα, έκθετα και ό,τι άλλο με πηχυαίους τίτλους που προϊδεάζουν για μαγικές συνταγές επιτυχίας πρώτου μεγέθους. Βέβαια, το περιεχόμενό τους δεν έχει την παραμικρή σχέση με τους βαρύγδουπους τίτλους τους. Τα κατακαημένα ζωντόβολα, οι μαθητές και οι γονείς τους, το μόνο που βρίσκουν σε αυτά είναι χιλιοειπωμένες, ανιαρές και ανούσιες μπαρούφες, ενδεικτικές της απέραντης βλακείας όσων τα γράφουν και αυτών, βέβαια, που τα αναζητούν ως συμβουλευτικά στηρίγματα. Συμβουλές, οι οποίες φυσικά, κανέναν και ποτέ βοήθησαν να γράψει άριστα ούτε στις Πανελλαδικές ούτε στις ΠανΟμανικές ούτε στις ΠανΑζερμπαϊτζανικές ούτε στις ΠανΑφγανικές ούτε στις ΠανΠανσυμπαντικές ούτε και οπουδήποτε αλλού γίνονται σοβαρές εξετάσεις. Δεν βοήθησαν και δεν πρόκειται να το κάνουν στον αιώνα τον άπαντα.

Διαβάζουμε, λοιπόν, σοφές συμβουλές που αποτελούν το απαύγασμα χιλιάδων χρόνων φιλοσοφικής αναζήτησης, εκατομμυρίων ετών εμπειρίας, μελέτης και πειράματος. Συμβουλές του στιλ «να είστε συγκεντρωμένοι», «να διαβάζετε προσεκτικά τα θέματα", "να διαβάζετε τα θέματα πολλές φορές», «να ελέγχετε δυο και τρεις και τέσσερις φορές τις απαντήσεις», «να γράφετε καθαρά», «να αποφεύγετε τα... λάθη», βρίσκει κανείς σε περιοδικά και ιστοσελίδες για τη γυναίκα, την αστρολογία, το κυνήγι και το ψάρεμα, το στοίχημα, ακόμα και σε σοβαρές εφημερίδες. Μάλιστα. Τέτοια θαυματουργά πράγματα. Η μπούρδα στο κόκκινο. Η ανοησία επαναπροσδιορίζεται. Η ηλιθιότητα σε vertigo αναζητώντας τον ορισμό της.

Όλα αυτά είναι πολύυυ σοβαρά, όπως κάθε καλοπροαίρετος αντιλαμβάνεται αβίαστα. Το βάθος και το μέγεθος της σοφίας τους συναγωνίζεται επάξια τη σοφία του πιο σοφού μπούφου της Υφηλίου. Δηλαδή, αν όλο αυτό το “
think tank” δεν παρότρυνε τον υποψήφιο «να προσέχει», «να είναι συγκεντρωμένος», «να αποφεύγει τα λάθη», αυτός τι θα έκανε; Λάθη θα έκανε ή μήπως θα είχε σκοπό να είναι απρόσεχτος και αφηρημένος; Υπάρχει υποψήφιος που σκέφτεται: «Αχ τι καλά; Έφτασαν επιτέλους οι Πανελλαδικές και έχω σκοπό να κάνω πολλά και όμορφα λάθη»; Δηλαδή, ο υποψήφιος, αν δεν του λέγαμε να διαβάζει τα θέματα, μέχρι να τα κατανοήσει, τι θα έκανε; Θα απαντούσε σε κάτι που δεν έχει κατανοήσει; Θα μου πείτε, βέβαια, ότι υπάρχουν και τέτοιοι υποψήφιοι. Κι εγώ το γνωρίζω πολύ καλά ότι υπάρχουν και τέτοιοι και ακόμα χειρότεροι, οπότε εγώ ρωτάω: «Και γιατί αυτοί οι τέτοιοι κυκλοφορούν ακόμα ελεύθεροι και γιατί κάποιοι τους επέτρεψαν αυτούς τους τέτοιους να φτάσουν στην Γ΄ Λυκείου και να δίνουν τώρα Πανελλαδικές;;; Ε, γιατί»; Και άντε, να φανώ ψύχραιμος. Δηλαδή, άμα συμβουλεύσουμε τους "τέτοιους" να τα κάνουν όλα αυτά τα ωραία στις Πανελλαδικές, έχουν τη δυνατότητα να τα κάνουν;

Λοιπόν, η απάντηση για το «πώς θα γράψετε άριστα στις Πανελλαδικές» δεν είναι ούτε μεγάλο μυστικό ούτε συμπέρασμα μακροχρόνιας επιστημονικής έρευνας και παρατήρησης ούτε χρειάζεται μακροσκελείς αναλύσεις. Η απάντηση είναι λιτή, μικρή, χαριτωμένη και λογικά γνωστή ακόμα και στους ενοίκους ενός τεράστιου λαχανόκηπου. Εδώ δεν χωρούν υποκειμενικότητες ή βαθυστόχαστες προσεγγίσεις και άρα δεν χρειαζόμαστε κάποιες αυθεντίες να μας το πουν.

Όσοι αναζητούν και κυρίως διαβάζουν συμβουλές της τελευταίας στιγμής συναγωνίζονται την ευφυΐα ενός κατεψυγμένου ραδικιού. Όσοι, δε, προσφέρουν απλόχερα τέτοιες, είναι πολύ πονηροί. Οι τελευταίοι γνωρίζουν ότι με τέτοιους τίτλους θα πουλήσουν, σίγουρα, σε ένα κοινό για το οποίο η λογική αποτελεί άγνωστη λέξη. Άλλωστε η μάζα μπροστά σε κρίσιμες ή πρωτόγνωρες καταστάσεις περιέρχεται σε αφόρητη συναισθηματική ένταση, νιώθει το άγχος και την απόγνωση να την κατακλύζουν, κρύος ιδρώτας διαπερνά τη σπονδυλική στήλη ενώ το εκρού του νεκρού γίνεται το αγαπημένο χρώμα της. Σε τέτοιες συνθήκες οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να αξιοποιήσουν το μυαλό και κινούνται βασισμένοι αποκλειστικά στο ανόητο και ανεξέλεγκτο συναίσθημα. Αυτό, όμως, σπάνια είναι καλός οδηγός. Συνήθως, ανοίγει τον δρόμο στην εκμετάλλευση.

Εκείνος που αυτή την περίοδο διαβάζει άρθρα του τύπου «Πώς θα γράψετε άριστα στις Πανελλαδικές», όχι για να πάθει νευρικό κλονισμό από τα γέλια, αλλά αναζητώντας τη σωτηρία, κινδυνεύει. Αύριο θα διαβάζει άρθρα παρόμοιου κύρους και ευφυΐας για το «πώς θα κερδίσετε χρήματα στο πάμε στοίχημα στα σπορ», «πώς θα κατακτήσετε τον άντρα των ονείρων σας», «πώς θα γίνετε το μεγαλύτερο τσ%υλί και θα αρέσετε σε όλους», «πώς θα προσληφθείτε στο Δημόσιο ενώ αυτό έχει πάψει να κάνει προσλήψεις», «πώς θα μαγέψετε τους καλεσμένους σας, φτιάχνοντας την τέλεια μπεσαμέλ», «πώς θα πιάσετε πολλές μπεκάτσες, κουτσομούρες, λαγούς ή πετραχήλια», «πώς θα αποκτήσετε σώμα φωτομόντελου τρώγοντας τον άμπακο»...

Κι αν αυτά φαίνονται ανώδυνα, ακίνδυνα και ειρηνικά, τότε μπείτε στον κόπο να σκεφτείτε ότι όσοι σήμερα περιμένουν σωτηρία από αφιερώματα στις Πανελλαδικές, αύριο θα περιμένουν σωτηρία από κάθε είδους Μεσσία και θα πιστεύουν, χωρίς πολλή σκέψη, πολιτικούς που θα τους υπόσχονται θαύματα, εύκολες λύσεις, μαζικές προσλήψεις σε μόνιμες θέσεις στο Δημόσιο. Θα υπακούν τυφλά σε οποιονδήποτε και οτιδήποτε υπόσχεται ότι θα τους σώσει, θα τους προστατέψει, θα τους δώσει ελπίδα, αγάπη, στοργή και προδέρμ. Με απλά λόγια, εκείνοι που σήμερα αποτελούν θύματα απλοϊκών μεθόδων χειραγώγησης, αύριο θα είναι θύματα του λαϊκισμού, πολύπλοκων και πιο επικίνδυνων μεθόδων.

Και επειδή με όλα αυτά ξέφυγα λίγο από τον στόχο που δεν είναι άλλος από τη γνωστοποίηση του... μυστικού που οδηγεί σε σίγουρη επιτυχία στις Πανελλαδικές, ας επανέλθω, γιατί εγώ το γνωρίζω το μυστικό πολύ καλά, όπως πιστεύω το γνωρίζουν και όλοι εκείνοι που γράφουν ατέλειωτες ασυναρτησίες για το αυτονόητο. 
Για να γράψετε, λοιπόν, άριστα στις Πανελλαδικές χρειάζεστε ένα και μόνο πράγμα και αν δεν το κάνατε ήδη, ζήτω που καήκατε. Πάτε για άλλα, μην το παλεύετε, γιατί τώρα πια δεν προλαβαίνετε, δεν έχετε τον χρόνο. Και αυτό το ένα και μόνο πράγμα δεν είναι άλλο από το να έχετε διαβάσει ώριμα, οργανωμένα, συγκεντρωμένα, ήρεμα, χωρίς να έχετε αφήσει ιδιαίτερα κενά όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αν το κάνατε αυτό, τώρα δεν χρειάζεστε ούτε μαγικές συνταγές ούτε βλακώδεις συμβουλές ηλιθίων. Σε αυτή την περίπτωση το μόνο που χρειάζεστε τώρα είναι υπομονή και ηρεμία, να έρθει η ώρα να δώσετε εξετάσεις, να πετύχετε τους στόχους σας και να τελειώνετε, γιατί σας περιμένουν οι διακοπές, που μάλλον θα είναι οι καλύτερες της ζωής σας.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και πολύ λυπάμαι αν σας γκρεμίζω το όνειρο. Αν μάλιστα ανήκετε σε εκείνους που τώρα στα πίσω πίσω κατάλαβαν τι πρέπει να κάνουν, προτείνω να μη χάνετε χρόνο διαβάζοντας ανοησίες του στιλ «πώς θα γράψετε άριστα στις Πανελλαδικές», γιατί καθόλου δεν πρόκειται να σας βοηθήσουν. Αντίθετα, αφιερωθείτε στη μελέτη των μαθημάτων σας μπας και «πιάσετε» κανένα δυάρι ή τριάρι και βρεθείτε σε κάποια σχολή του πίσω και κάτω μέρους της σπονδυλικής στήλης* (αυτό θα μπορούσα να το πω και με μία λέξη που αρχίζει από «κώ-» και τελειώνει σε «-λου» αλλά ήδη τη χρησιμοποίησα παραπάνω και θα έχω άσχημα ξεμπερδέματα με τη μάνα μου, γιατί είναι παλιοκούβεντα)!!!


*Προϋπόθεση για να ισχύσει αυτό είναι να βγει ο ΣΥΡΙΖΑ-Ψ στις επικείμενες εκλογές, να καταφέρει να σχηματίσει κυβέρνηση αποτυχημένων  και να καταργήσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, όπως έχει υποσχεθεί.


20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαίρετε,
φοβερό το άρθρο σας...Όμως δεν γράφετε τίποτα για το τι θα συμβει τη μέρα των Πανελληνίων αν με ματιασούν...Έχετε κάποια συμβουλή???

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές έχουν μεριμνήσει και γι αυτό!!! Ματόχαντρα, ευχέλαια, μνημόσυνα, έμπλαστρα και άλλα σύγχρονα μέσα τα έχουν ήδη αξιοποιήσει και δεν περιμένουν τελευταία στιγμή το μοιραίο!!!

Αλέξανδρος Καουνάς είπε...

Για άλλη μια φορά νιώθω δέος για την αμεσότητα και την αντικειμενικότητα του άρθρου, που με τον μοναδικό μόνο τρόπο ξέρετε εσείς να γράφετε.
Πέρα από το αποτέλεσμα των Πανελληνίων πιστεύω ότι η διαδικασία και μόνο, πρόσφερε πολλά εφόδια στους μαθητές, που μέσα από αυτήν γίναν καλύτεροι άνθρωποι. Παρ' όλα αυτά θα μείνω μόνο στο ότι ο άνθρωπος θα πρέπει να διαβάζει όσα του επιτάσσει η κλίση του, γιατί όσα διαβάζει από καθήκον, θα τον ωφελήσουν ελάχιστα.

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Αλέξανδρε,
εύχομαι καλά αποτελέσματα στις εξετάσεις σου!!!
Θα διαφωνήσω για τα όσα πρέπει να διαβάζει ο άνθρωπος. Εννοείται ότι όσα διαβάζει από επιλογή μπορεί να τον ωφελούν πολλαπλώς: τον ευχαριστούν, τον ηρεμούν, τον καλλιεργούν, οπότε όλα αυτά εμπίπτουν σ' αυτό που λέγεται ελεύθερος χρόνος και ψυχαγωγία.
Σήμερα, όμως, το διάβασμα πέρα από ελεύθερος χρόνος είναι δουλειά και άρα υποχρέωση. Είναι το διάβασμα και η γνώση που αυτό προσφέρει σήμερα ό,τι στο παρελθόν ήταν το να μάθει κανείς να καλλιεργεί χωράφια, να αρμέγει κατσίκες, αγελάδες ή ... πουλιά (η φράση "και του πουλιού το γάλα" από εκεί προέρχεται), να ανοίγει φύλλο για πίτα κ.τ.λ. ώστε να επιβιώσει!!!

Ανώνυμος είπε...

Περιμένω και ένα άρθρο με τίτλο "Γιατί να γράψετε καλά στις πανελλαδικές;" ή με τον εναλλακτικό "Λόγοι για τους οποίους πρέπει να αποδείξετε ότι είστε μπούφοι".

Unknown είπε...

Αν δεν τα παίρνεις εύκολα και δεν μπορείς να συγκεντρωθείς στο διάβασμα.τι κάνεις??

Unknown είπε...

Αν δεν μπορείς να συγκεντρωθείς και δυσκολεύεσαι να απομνημόνευσεις κάτι.Τι μπορείς να κάνεις για να το διόρθωσεις??

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου όπως τα λές (γράφεις) έχουν τα πράγματα. Και πιο αυστηρός να ήταν ο τόνος σου, εγώ μαζι σου. Keep it

Ανώνυμος είπε...

Τόσο άρθρο για να μας πει τα ίδια...

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας, αναφεροντας με ειρωνια, απ' οσο φαινεται το αρθρο σας υποτιμα ολα τα ''βουρλα'' που δεν διαβασαν κατα την περιοδο των πανελλαδικων. Αυτο σημαινει πως εκτος απο βουρλα ειναι αναξια και ανικανα στο να δημοιυργησουν το ''μελλον'' τους. Πιστευω πως το μεγαλυτερο μερος του πληθυσμου των τεμπελιδων θα το γνωριζε πως δεν θα τα πανε καλα. Αυτοι -ή προφανως εμεις- οι κακοι μαθητες, συμφωνα με το αρθρο σας, δεν εχουμε δικαιωματα κι ελπιδες στην πλουσια σε γνωση κι φιλοσοφια ζωη των εξυπνων. Μιλωντας περα απ' τις Ουτοπιες, γνωριζουμε ολοι μας, χαζοι κι εξυπνοι πως το κρατος μας (οπως κι η παιδεια μας... συγγνωμη η παραπαιδεια μας!) ειναι σε μια στιγμη που ''τον παιρνει''. Μηπως σκεφτηκατε πως οι κακοι μαθητες ειναι κακοι (περα απ' την δυναμη της τεμπελιας), διοτι τα ονειρα τους αμβλυνονται απ' το κουραδ*νιο ''εκπαιδευτικο συστημα''; Βεβαια, συμφωνω μαζι σας, πως τελευταια στιγμη ''τρεχα γυρευε'', αλλα τι να καμουμε; Τα ονειρα μας καταβαλονται απ' τα μορια κι αργοτερα απ' τις δουλειες του πρασινου κ*λοχαρτου (αλλιως μενεις ενας παριας στην κοινωνια κι ψωφας). Ιδου το μεγαλειο σου ελληνικη ''παιδεια''...
Απ'τον δεκτη του αρθρου: Az-Kr

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ σε όσα λέτε, απλά δεν μπορώ να καταλάβω σε τι οφείλεται η ευχαρίστησή σας να επισημαίνεται πολλές φορές στο τι κάνουν "οι άλλοι"...
Δεν θα ήταν καλύτερα να επικεντρωνεστε σ' αυτά που εσείς πιστεύετε πως πρέπει να ξέρει όποιος ετοιμάζεται για πανελλήνιες, και να αφήστε τους άμεσα ενδιαφερομενους να αποφασίζουν ποιανού τις συμβουλές θα ακολουθήσουν;
Όσο σωστά και δίκαια να είναι αυτά που λέτε, προσωπικά μου αφήνει μια γεύση περί ανωτερότητας και επιδειξιομανιας.

-Με εκτίμηση μια μαθήτρια που σίγουρα δεν περίμενε τις τελευταίες στιγμές να μάθω πως να γράφω έκθεση, απλά μου αρέσει να διαβάζω -ακούω τα πάντα και να κρατήσω ο'τι εγώ θεωρώ πως θα μου οφείλουν.

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Αγαπητή... Ανώνυμη,
νιώθω την ανάγκη να απολογηθώ. Πιθανώς «φτάσατε» στο άρθρο μου αναζητώντας συμβουλές για την επιτυχία σας στις Πανελλαδικές. Συγγνώμη! Στόχος μου -στα περισσότερα κείμενά μου- είναι η προσωπική εκτόνωση με έναν περίεργο τρόπο που λέγεται χιούμορ. Πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος τρόπος προσέγγισης μιας μίζερης και γεμάτης αρνητικά στοιχεία πραγματικότητας. Στόχο του συγκεκριμένου κειμένου αποτελούσε η προσπάθεια σαρκασμού και υποτίμησης αρχικά εκείνων που «πουλάνε» συμβουλές με μοναδικό σκοπό την προβολή τους και την εκμετάλλευση εκείνων που βρίσκονται σε απόγνωση.
Από την ειρωνεία μου (το ομολογώ) δεν ξέφυγαν κι εκείνοι που αναζητούν την επιτυχία χωρίς προσπάθεια και δε νομίζω ότι αυτό είναι κακό. Σε καμιά περίπτωση, βέβαια, δε θεωρώ ότι όποιος δεν τα καταφέρει στις Πανελλαδικές, δε θα τα καταφέρει γενικά στη ζωή του.
Όσο γι αυτό που γράφετε: «Δεν θα ήταν καλύτερα να επικεντρώνεστε σ' αυτά που εσείς πιστεύετε πως πρέπει να ξέρει όποιος ετοιμάζεται για πανελλήνιες, και να αφήσετε τους άμεσα ενδιαφερομένους να αποφασίζουν ποιανού τις συμβουλές θα ακολουθήσουν;», απλώς σας θυμίζω απόσπασμα του άρθρου που μάλλον δεν προσέξατε, επειδή σας... σύγχυσε ο τρόπος γραφής μου:
«Για να γράψετε, λοιπόν, άριστα στις Πανελλαδικές χρειάζεστε ένα και μόνο πράγμα και αν δεν το κάνατε ήδη, ζήτω που καήκατε. Πάτε για άλλα, μην το παλεύετε, γιατί τώρα πια δεν προλαβαίνετε, δεν έχετε το χρόνο! Και αυτό το ένα και μόνο πράγμα δεν είναι άλλο από το να έχετε διαβάσει ώριμα, οργανωμένα, συγκεντρωμένα, ήρεμα, χωρίς να έχετε αφήσει ιδιαίτερα κενά όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αν το κάνατε αυτό, τώρα δε χρειάζεστε ούτε μαγικές συνταγές ούτε βλακώδεις συμβουλές ηλιθίων. Σε αυτή την περίπτωση το μόνο που χρειάζεστε τώρα είναι υπομονή και ηρεμία, να έρθει η ώρα να δώσετε εξετάσεις, να πετύχετε τους στόχους σας και να τελειώνετε, γιατί σας περιμένουν οι διακοπές, που μάλλον θα είναι οι καλύτερες της ζωής σας[...] προτείνω να μη χάνετε χρόνο διαβάζοντας ανοησίες του στιλ “πώς θα γράψετε άριστα στις Πανελλαδικές”, γιατί καθόλου πρόκειται να σας βοηθήσουν. Αντίθετα, το χρόνο που αφιερώνετε σε τέτοιες χαζές συμβουλές είναι καλύτερα να τον αφιερώσετε στο διάβασμα των μαθημάτων σας…».

Λυπάμαι πραγματικά αν ο τίτλος του άρθρου σας παραπλάνησε. Σας εύχομαι ολόψυχα κάθε επιτυχία!

Ανώνυμος είπε...

Καυστικο και ηλιθιο,ακομα και 5 χρονια μετα.Γι'αυτα τα ηλιθια σατιρικα κειμενακια σε ενα αθλιο blog τιποτα αλλο

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Εξαιρετικά αγαπητέ Ανώνυμε,
Λυπάμαι:
1ο) που 5 χρόνια μετά ακόμη σε πληγώνει μια διαδικασία που δεν είναι και το τέλος της ζωής βρε παιδί μου! Υπάρχουν κι άλλες διέξοδοι και μάλιστα για άτομα κάθε επιπέδου και ενδιαφερόντων.
2ο) που 5 χρόνια μετά συνεχίζεις τη μαζοχιστική συνήθεια να διαβάζεις ένα άθλιο blog. Είναι αδιανόητο να μην έχεις εντοπίσει κάτι πιο ενδιαφέρον στη ζωή σου.
Περαστικά!!!

Ανώνυμος είπε...

Κομπλεξικο, κρυο και αδιαφορο. Πανω στο λογο σου αποτυπωνεις τα ψυχολογικα που σου αφησαν οι πανελληνιες.

Ανώνυμος είπε...

Χαιρομαι που δεν σε γνωριζω! Ποσο αθλιο χιουμορ! Απο ποτε το να αναζητα κανεις μια συμβουλη ισως για καλυτερα αοιτελεσματα τον καθιστα ηλιθιο η τεμπελη? Καποιοι σαν εσενα εφεραν και τη χωρα ως εδω, ανθρωποι με γνωσεις αλλα χωρις παιδεια κ σεβασμο! Αξιοποιησε καλυτερα το χρονο σου ισως με το βαρεσεις το κεφαλι σου καπου! Χαχαχα φανταζομαι θα εκτιμισεις αυτο το χιουμορ ειναι του επιπεδου σου!

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε
Έχω την αίσθηση ότι εκνευρίστηκες. Αυτό όμως δεν είναι διόλου καλό λίγο πριν τις Πανελλαδικές. Δεν σε αφήνει να συγκεντρωθείς στη... μελέτη σου. Εκτός αν η μελέτη δεν είναι το φόρτε σου.
Επίσης, λυπάμαι πολύ που δε λάτρεψες το χιούμορ μου. Βέβαια, αυτό οδηγεί χωρίς κόπο σε συμπεράσματα. Αν στο κείμενό μου είδες τον εαυτό σου, δηλαδή έναν ανόητο τεμπέλη που δεν έκανε όσα έπρεπε να κάνει για τις εξετάσεις, είναι φυσικό να ένιωσες ένα τσιμπιματάκι στην καρδούλα σου. Μπορεί να ένιωσες ότι πλέον είναι αργά και ότι δεν προλαβαίνεις το παραμικρό, οπότε οδηγείσαι με μαθηματική ακρίβεια σε μια ξεγυρισμένη αποτυχία.
Εύχομαι να δεις τη θετική πλευρά του πράγματος. Συχνά μια αποτυχία βοηθάει στην αυτογνωσία. Μπορεί να καταλάβεις ότι οι στόχοι θέλουν και προσπάθεια εκτός από τάματα. Είναι πιθανό να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι για άλλα πράγματα και όχι για σπουδές...
Οι πανελλαδικές είναι ένα μάθημα ζωής. Φρόντισε να το αξιοποιήσεις, ώστε να τα πας καλύτερα σε άλλες προσπάθειες.
Γράφεις για σεβασμό αλλά τι εννοείς; Πρέπει να σεβόμαστε ηλίθιους και τεμπέληδες που επιθυμούν την επιτυχία αλλά βγάζουν μπιμπίκια απέναντι στον κόπο; Ε όχι! Γιατί αν σεβαστούμε αυτούς, τι πρέπει να κάνουμε απέναντι σε εκείνους που προσπαθούν; Μήπως να τους χαρακτηρίζουμε «φυτά» και να προσπαθούμε να τους υποτιμούμε με κάθε τρόπο; Δεν νομίζω ότι έχεις τέτοια απαίτηση από εμένα αλλά και από τη ζωή σου.
Πιθανώς δεν είναι άτομα σαν εμένα που έφεραν «τη χώρα ως εδώ». Πιο πιθανό είναι να την έφτασαν εδώ άτομα σαν εσένα και σαν αυτό που θα εξελιχτείς.

ΥΣ:
1. Στις Πανελλαδικές θεωρείται ορθογραφικό λάθος η έλλειψη τόνων. Φρόντισε να τονίσεις τις λέξεις που θα γράψεις στις εξετάσεις.
2. Στις εξετάσεις να γράψεις με λογική και όχι με συναίσθημα, το οποίο δεν αποτελεί ουσιαστικό σύμβουλο.
3. Όσο θυμωμένος κι αν είσαι, σκέψου με τι και με ποιον είσαι θυμωμένος. Με έκπληξη θα ανακαλύψεις ότι είσαι οργισμένος με τον εαυτό σου και όχι με το... σύστημα. Από τη στιγμή που επέλεξες να ενταχθείς σε ένα σύστημα ήσουν υποχρεωμένος να ακολουθήσεις και τους κανόνες του.

Σου εύχομαι κάθε επιτυχία στη ζωή σου, έστω κι αν αυτή δεν περνάει μέσα από τις Πανελλαδικές!!!

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ σε αυτά που λέτε! Για να πετύχει κάποιος τους στόχους του, χρειάζεται κόπο! Στην συγκεκριμένη περίπτωση το διάβασμα είναι το κλειδί της επιτυχίας. Ψάχνοντας να βρει κάποιος απαντήσεις σε ερωτήσεις του τύπου "Πώς θα σαρώσετε στις πανελλήνιες εξετάσεις. Κάντε κλικ και θα το μάθετε." φαίνεται πως όλη τη διάρκεια της χρονιάς καθόταν και κοιτούσε τον ουρανό και τελευταία στιγμή ψάχνει να βρει μια (υποτίθεται) 《εύκολη》 και 《πρακτική》λύση. Δυστυχώς (για εκείνον) τα πράγματα δεν είναι έτσι.. Βέβαια, οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν δείχνουν ποιος είναι έξυπνος και ποιος χαζός σύμφωνα με τη βαθμολογία του. Ο σκοπός είναι ο μαθητής να θέτει στόχους και να προσπαθεί να τους πετύχει.
Υ.Γ. Μια καλή ιδέα ειναι τα "ευλογημένα στυλό". Έχει ήδη δοκιμαστεί και 《πετάει》.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικα διακρινω απο τα λογια σας οτι ειστε ειρωνας... Και πιστεψτε με σε καλο δε θα σας βγει .Βλεπετε η ειρωνια οταν γινεται ειτε για.. πλακα ειτε στα σοβαρα , ελκυει το μισος ολων!Ας μην ξεχναμε πως και ο Σωκρατης ειρωνας ηταν και ειχε γινει αντιπαθης σε ολους και συναμα καταδικαστηκε και σε θανατο.Και να φανταστειτε εκεινος απλα χρησιμοποιουσε την ειρωνια ως οπλο της σκεψης και της αναζητησης.
Οποτε ,ξερετε...Καλο ειναι να αποφευγετε την ειρωνια .
Παρεπιπτοντως θα ηθελα να σας συγχαρω για το τροπο σκεψης (πλην της ειρωνιας) ,καθως φαινεσθαι ανθρωπος με γνωσεις ή αλλιως "ξυπνιος".
Με εκτιμηση παντα..
Καλη σας μερα!.

Ανώνυμος είπε...

Αρχικά θα ήθελα να επισημάνω τον τόνο ειρωνείας στα λεγόμενα σας όπως και την αλαζονεία.Ένας άνθρωπος που δεν σέβεται ηλικιακά μικρότερες ομάδες ατόμων με λιγότερη εμπειρία από αυτόν και απώτερος σκοπός του είναι να κατηγορήσει μαθητές ότι υστερούν εξυπνάδας και λογικής , μάλλον κάποιο λάθος κάνει που συνεχίζει να αυτοαποκαλείται εκπαιδευτικός.Προσωπικά επιλέγω να ενημερώνομαι και να διαβάζω διάφορα άρθρα , μπλογκς ακόμα και "σαβουρες " για να καταλάβω και τον τρόπο σκέψης των άλλων ανθρώπων. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετώ τις ιδέες που περιγράφουν , αλλά σχηματιζω την δική μου άποψη. Διαβάζοντας λοιπόν τον άρθρο σας, κατάλαβα πως δεν θα καταφέρετε εν τέλει να πτοεισετε τους υποψήφιους των πανελλαδικών εκμηδενιζοντας τους , ούτε να τους δημιουργήσετε τύψεις .Και αυτό διότι πιστεύω πως οι 18χρονοι σήμερα είναι πολύ πιο έξυπνοι , λογικοί και συνειδητοποιημένοι απ'ότι οι παλαιότεροι που δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να τους κατηγορούν ...άτομα δηλαδή με την δική σας οπσισθωδρομικη αντίληψη.Ο κάθε νέος , από τον πιο τεμπέλη έως τον πιο διαβαστερο έχει πολύ καλή επίγνωση του εαυτού του και δεν περιμένει από κάποιον "εκπαιδευτικό " την κριτική ή τις στοιχηματικές προβλέψεις για την επιτυχία του στις Πανελλαδικές εξετάσεις .
Υ.Γ μάλλον εκτός από την έλλειψη σεβασμού διαφαινεται και η ρατσιστική σας διάθεση , όχι μόνο προς τις διανοητικές ικανότητες αλλά και ως προς τις χώρες του τρίτου κόσμου (πανΟυμανικες )
Με εκτίμηση πρωτοετής φοιτήτρια Σχολής Επιστημών υγείας που πέρασε πέρυσι με το90% ΓΕΛ σε Πανεπιστήμιο της Ελλάδας
Σας ευχαριστώ