Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Τα "έξυπνα σχολεία" με έξυπνα τούβλα φτιάχνονται...

Μπορεί κανείς να κατηγορήσει το υπουργείο Παιδείας για παραλείψεις, για ολιγωρίες, για συντηρητισμό, για έλλειψη οργάνωσης αλλά κανείς μα κανείς δεν μπορεί να το κατηγορήσει για έλλειψη πρωτοτυπίας στην ονομασία σχεδιαζόμενων αλλαγών! Κάθε μεταβολή που έχει σχεδιαστεί από το συγκεκριμένο υπουργείο μπορεί να θυμίζει «ασκήσεις επί χάρτου» -αφού συνήθως μένει στα χαρτιά χωρίς προοπτική ουσιαστικής υλοποίησης- αλλά πάντα διέθετε ένα «πιασιάρικο» και υπεραισιόδοξο όνομα ταυτισμένο τουλάχιστο με επανάσταση. Η παράδοση συνεχίζεται με το πολυδιαφημισμένο «έξυπνο σχολείο», το οποίο είναι πανέτοιμο … στα χαρτιά.
Μάλιστα! Το σχολείο της χώρας μας και με βάση το σχεδιασμό των υπευθύνων θα γίνει «έξυπνο»! Πλέον μπορούμε να αισθανόμαστε περηφάνια όχι μόνο για το ένδοξο παρελθόν μας αλλά και αισιοδοξία για το μέλλον μας αλλά… Δηλαδή, τι μας λένε οι υπεύθυνοι; Ότι το σχολείο πρόκειται στο μέλλον -έστω το άμεσο- να γίνει «έξυπνο» και άρα ότι το σχολείο που είχαμε μέχρι τώρα δεν ήταν «έξυπνο» άρα ήταν βλαμμένο και ηλίθιο; Και μας το λένε έτσι κατάμουτρα και ανερυθρίαστα και περιμένουν να το δεχτούμε; Καλοί μου άνθρωποι η χώρα μας διέθετε και στο παρελθόν «έξυπνα σχολεία» και ίσως τόσο έξυπνα που κανένα σημερινό σχολείο δεν πρόκειται γίνει!
Χρειάζεται μήπως να θυμίσω το «κρυφό σχολειό»; Υπήρξε ή πρόκειται να υπάρξει εξυπνότερο σχολείο απ’ αυτό; Σιγά και μην υπάρξει! Γιατί το «κρυφό σχολειό» ενώ ήταν κρυφό -όπως ξεκάθαρα άλλωστε δηλώνει το όνομά του- το … έβρισκαν και οι μαθητές του και οι δάσκαλοί του μέσα στα σκοτάδια και σε δρόμους δύσβατους, ενώ σήμερα… Τι γίνεται σήμερα; Τα σχολεία είναι «ολοφάνερα» κι όχι «κρυφά» αλλά αρκετοί και μαθητές και εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται ή και αδυνατούν να τα εντοπίσουν, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να χάνουν το χρόνο τους σε άλλους χώρους και ασχολίες.
Τέλος πάντων! Σύμφωνα με τις εξαγγελίες το «έξυπνο σχολείο» θα έχει συγκεκριμένα, «έξυπνα» χαρακτηριστικά και μεγαλεπήβολους στόχους και πάνω απ’ όλα θα σέβεται το περιβάλλον συμβάλλοντας στην προστασία του. Το επερχόμενο σχολείο όχι μόνο δε θα είναι ενεργοβόρο αλλά θα εξοικονομεί ενέργεια. Οι «κακές γλώσσες», που δε λείπουν από πουθενά, λένε ότι αυτό, για λόγους οικονομίας, θα επιτευχθεί με την επιβολή συγκεκριμένων και απαράβατων κανόνων. Στο πλαίσιο αυτό μαθητές και εκπαιδευτικοί θα είναι αναγκασμένοι το χειμώνα να ντύνονται σαν κρεμμύδια, ώστε να μην υφίσταται ανάγκη θέρμανσης ενώ όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τα ανεκτά όρια δε θα γίνονται μαθήματα, ώστε να μην απαιτείται ψύξη των σχολικών χώρων. Το σημαντικότερο όμως μέτρο προς την κατεύθυνση αυτή οι ίδιες πάντα «κακές γλώσσες» υποστηρίζουν ότι θα συνδέεται με τους μαθητές εκείνους που δε θα επιδεικνύουν την απαιτούμενη διάθεση για μάθηση, δηλαδή τους τεμπέληδες και ηλιθίους. Αυτοί θα εξαναγκάζονται σε αυτοκτονία! Με τον τρόπο αυτό θα περιορίζεται η σπατάλη υπερπολύτιμων στις μέρες μας αγαθών, όπως το οξυγόνο, το νερό και η τροφή.
Ταυτόχρονα και σύμφωνα, αυτή τη φορά, με τις «καλές γλώσσες» το «έξυπνο σχολείο» θα στηρίζεται σε συγκεκριμένους πυλώνες όπως την ανθρωποκεντρική και περιβαλλοντική εκπαίδευση, τη γλωσσομάθεια, την ψηφιακή σύγκλιση και τη σύνδεση της Παιδείας με τον αθλητισμό και τα Ολυμπιακά ιδεώδη. Κάπου εδώ επανεμφανίζονται οι «κακές γλώσσες» και ισχυρίζονται ότι έχει ήδη εντοπιστεί το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο αφθονεί στη χώρα μας και θα κληθεί να στηρίξει την υλοποίηση των πανέμορφων αυτών στόχων. Ειδικοί εμπρηστές και καταπατητές από την Πελοπόννησο και την Πάρνηθα θα δώσουν και την ψυχή τους στα περιβαλλοντικά προγράμματα, ενώ σύσσωμη η εθνική ομάδα άρσης βαρών είναι ήδη πανέτοιμη να συνδέσει την Παιδεία μας με τα … Ολυμπιακά ιδεώδη. Παράλληλα, γίνονται ήδη επαφές με βουλευτές συγκεκριμένου κόμματος, οι οποίοι θα πρωταγωνιστήσουν στα πολυπολιτισμικά προγράμματα του «έξυπνου σχολείου».
Γίνεται φανερό ότι στο ανθρώπινο δυναμικό δε θα συναντήσουμε προβλήματα αλλά οι «κακές γλώσσες» αναρωτιούνται: «Μα όλοι αυτοί οι … πυλώνες αποτελούν πυλώνες του «έξυπνου σχολείου» και δεν αποτελούσαν πυλώνες του παραδοσιακού και βλαμμένου»; Δηλαδή, το ανόητο σχολείο του παρελθόντος και του παρόντος δε στόχευε στα συγκεκριμένα; Κι αν δε στόχευε στα συγκεκριμένα -έστω κι αν στο σημάδι δε θύμιζε τίποτε από Γουλιέλμο Τέλλο- πού στο καλό στόχευε;
Μήπως στόχο του «χαζοσχολείου» που βιώσαμε γενιές και γενιές αποτελούσε όχι ο εξανθρωπισμός αλλά ο … εκζωισμός του ανθρώπου; Μήπως στόχο του αποτελούσε η διδασκαλία καταστροφής του περιβάλλοντος, η δημιουργία προκαταλήψεων απέναντι στις σύγχρονες τεχνολογίες, η διαιώνιση του εθνικιστικού μίσους και του φανατισμού απέναντι σε διαφορετικούς ανθρώπους και πολιτισμούς, Μήπως στόχος του ήταν ο εθισμός στην ντόπα και τη βία κι όχι η διαμόρφωση ανθρώπων που να σέβονται και να αναγνωρίζουν τα αθλητικά ιδεώδη; Νομίζω ότι τίποτε από αυτά τα παλιοπράγματα δεν αποτέλεσε στόχο κανενός σχολείου, όσο βλαμμένο κι αν ήταν αυτό! Κι εδώ βρίσκεται η ουσία.
Ένα «έξυπνο σχολείο», όσο ευφυές κι αν είναι, χρειάζεται και έξυπνους ανθρώπους που θα το στελεχώσουν. Απαιτεί και έξυπνες κοινωνίες που θα το κατανοήσουν, θα το σεβαστούν και θα το στηρίξουν. Να υποθέσω ότι οι υπεύθυνοι έχουν ήδη προγραμματίσει τις κινήσεις τους και δε θα βρεθούν ανέτοιμοι και πάλι; Να υποθέσω ότι ήδη έχει αρχίσει η προετοιμασία και η κατάρτιση εκπαιδευτικών που θα κληθούν να στηρίξουν αυτή τη … νέα έξυπνη σχολική πραγματικότητα; Ότι έχουν καθοριστεί τα κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων, τα κίνητρα που θα τους δοθούν, ο τρόπος και οι φορείς αξιολόγησής τους, ώστε να διασφαλίζεται η απαραίτητη διάθεση και προσπάθεια; Αυτά είναι τα σημαντικά κι από αυτό το σημείο πρέπει να ξεκινήσει επιτέλους η προσπάθεια. Κάποιοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα «έξυπνα σχολεία» δε χτίζονται με έξυπνα τούβλα και ευφυείς τεχνολογίες αλλά με έξυπνους ανθρώπους. Τα τούβλα, ακόμα και τα έξυπνα, πάντα τούβλα θα είναι!
*Εδώ και καιρό πιστεύω ότι καλό σχολείο είναι το ... κλειστό σχολείο

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σωτήρη
Το κρίμα γι αυτό τον τόπο είναι ότι κάποια στιγμή θα φτιαχτούν ΕΞΥΠΝΑ ΤΟΥΒΛΑ κάποια μεταγενέστερη εποχή η Πολιτεία θα χτίσει με τα έξυπνα τούβλα τα ΕΞΥΠΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Δεν είμαι σίγουρος αν μετά από αυτό θα συνεχίσουν ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ που τους ψηφίζουν τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟΥΒΛΑ με τα δύο πόδια (μικροί μεγάλοι)....

Σ.Σ.Ορφανάκης

Ανώνυμος είπε...

Εάν αποφασίσουμε να φτιάξουμε την παιδεία,
που θα απορροφηθούν όλοι αυτοί που εργάζονται σε φροντιστήρια;
Ιάσονας

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Ιάσονα,
Πού ξέρεις; Μπορεί τότε να βρουν ενδιαφέρουσα την εκπαίδευση (παιδεία) και να αποφασίσουν να εγκαταλείψουν την ...παραπαιδεία!

Ανώνυμος είπε...

Σωτήρη
Η εκπαίδευση και γενικότερα η προσπάθεια μετάδοσης παιδείας είναι ενδιαφέρουσα.
Όμως στην μεν δημόσια εκπαίδευση οι γονείς των μαθητών έχουν καταφέρει να την απαξιώσουν πλήρως (100%) στη συνείδηση των παιδιών τους και ο λόγος είναι διότι οι ίδιοι οι γονείς έχουν ένα όνειρο για το παιδί τους να ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ για να τα ξ_νει, οπότε συνειρμικά το παιδί σου λέει: ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ=ΞΥΣΤΡΕΣ. Το πήραν χαμπάρι και οι "λειτουργοί" της εκπαίδευσης (γονείς οι περισσότεροι γαρ) και σου λέει ΝΑ ΕΧΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ (ΞΥΣΤΡΑ) ΑΣ ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΡΗ!!!!

Στην ιδιωτική εκπαίδευση τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα!!! Γιατί?
1ον) Το 99%* των εκπαιδευτικών ενός φροντιστηρίου ονειρεύεται να γίνει ΞΥΣΤΡΑ σε μερικά χρόνια
2ον) Το 99% των φροντιστηρίων ασχολείται με το τι θα κάνει για να μη του φύγουν μαθητές (χαμένα έσοδα).
3ον) Το 99% των φροντιστηρίων είναι υποχρεωμένο να στηρίξει ένα χρεωκοπημένο δημόσιο σχολείο οπότε το έργο που τελικά έχει ένα φροντιστήριο είναι πολύ ποιο εύκολο από ότι παλαιότερα (πριν 30 χρόνια)
4ον) Κάθε χρόνο αποτυγχάνει η ΠΑΙΔΕΙΑ λένε οι μεγαλόστομοι και εννοούν ότι τα ΔΗΜΟΣΙΑ σχολεία είναι για τα μπάζα! Μα το 100% των μαθητών που έχουν τουλάχιστον 3000 ευρώ πάνε φροντιστήρια.
5ον) Κάθε χρόνο τα φροντιστήρια βγάζουν ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ με τους επιτυχόντες δηλαδή ΟΛΟΥΣ όσους δεν γράψανε κάτω από 10. Γιατί δεν βγάζουν μια ανακοίνωση που να να λέει ο Τουβλάκης Γεώργιος ήρθε σε εμάς με μέσο όρο 10 και έγραψε μέσο όρο 15! Γιατί μάλλον Σωτήρη ο Τουβλάκης στην καλύτερη θα παραμείνει Τουβλάκης και στο φροντιστήριο.

Και κλείνω... τελικά μήπως και τα σχολεία δουλεύουν καλά και ακόμα καλύτερα τα φροντιστήρια ή τέλος πάντων τόσο καλά όσο οι γονείς και η κοινωνία μας?

Και κλείνοντας κλείνοντας θα πω κι εγώ την κλασσική ατάκα των πολιτικών ότι:
1ον) όλοι οι γονείς δεν είναι ίδιοι (κάποιοι ονειρεύονται για τα παιδιά τους 12ωρη δουλεία που θα πληρώνετε για 8ωρη στα μεταλλεία Χαλκιδικής )
2ον) όλα τα φροντιστήρια δεν είναι ίδια κάποια έχουν καθηγητές που δεν θέλουν να πάνε σε Δημόσιο Σχολείο γιατί δεν γουστάρουν τη σιγουριά του Δημοσίου θέλουν το adventure του Φροντιστήριου όπου πληρώνονται 9 ή 8 μήνες και μετά ταμείο ανεργείας

ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ ΕΧΕΙ CHAMPION LEAGUE ΣΕ ΛΙΓΟ

*Υ.Γ Το 1% είναι ιδιοκτήτες!

Δεν πιστεύω να θες και όνομα!
Δεν πιστεύω να μη το αναρτήσεις?
Πιστεύω ότι δουλεύω σαν βούτυρο στο ψωμί σου με αυτά που σου γράφω!

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Καταλήγουμε σε χιλιοειπωμένα συμπεράσματα.
1)Η μονιμότητα είναι η πληγή της σύγχρονης Ελλάδας.
2)Δεν υπάρχουν καλά ή κακά σχολεία ή φροντιστήρια. Υπάρχουν ακόμη, όμως, καλές ή κακές μονάδες (άτομα -εκπαιδευτικοί).
3)Κυριαρχεί ο λαϊκισμός και άρα η μετριότητα παντού και θα συνεχίσουν να κυριαρχούν όσο υπάρχουν γονείς - πολίτες που το μόνο που επιζητούν είναι να τους χαϊδεύουν τα αφτιά και να τους χτυπούν απαλά την πλάτη (προδέρμ).

Όσο η αλήθεια πληγώνει (έλλειψη αυτογνωσίας) οι λαοπλάνοι θα βρίσκουν χώρο και θα επιπλέουν και τα πράγματα θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.

Ανώνυμος είπε...

Σωτήρη
Λάθος η μονιμότητα δεν είναι η πληγή της κοινωνίας.
>Πληγή είναι αυτοί που δεν εφαρμόζουν τους νόμους και το Κράτος γίνεται Καφενείο.
>Πληγή είναι αυτοί που δημιουργούν υπηρεσίες και δεν μπορούν να τις κάνουν να δουλέψουν και κάθε μέρα ΕΣΥ έχεις στο τραπέζι σου (που τρώνε και τα παιδιά σου) ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΟ αντί για ηλιέλαιο. >Πληγή είναι αυτοί που καταφεραν με την ΑΣΥΔΩΣΙΑ που υπάρχει στο Καφενείο η Ελλάς στον ιδιωτικό τομέα οι μισθοί να είναι ΧΑΜΝΗΛΟΤΕΡΟΙ από ότι στο Δημόσιο. Και το γαμώτο είναι ότι ούτε στο Δημόσιο είναι υποφερτοί οι μισθοί. Μόνο στην Ελλάδα Σωτήρη μόνο θα μπουορύσε να συμβεί ΚΙ ΑΥΤΟ.
Και ύστερα όλοι σαν τις μωρές παρθένες πολιτικοί, ιδιώτες, εργοδότες κάνουν την βαρύγδουπη διαπίστωση: "Είναι κρίμα για την κοινωνία μας και τον πολιτισμό μας όλοι να έχουν όνειρο το Δημόσιο".
Αυτή είναι η κενωνία (μάγκικη προφορά) μας Σωτήρη χωρίς όνειρα πάλι καλά που υπάρχει το όνειρο του Δημοσίου και κάποιοι ΔΟΥΛΕΥΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ. Αν λείψει και αυτό το όνειρο ΟΛΗ ΜΑ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΡΑΤΙΑ ΞΥΣΤΡΑ!

Σ.Σ.Ορφανάκης

Σωτήρης Π. Ζάχος είπε...

Δυστυχώς Στέλιο δεν μπορώ να συμφωνήσω! Παραμένω να πιστεύω ότι το "όνειρο του Δημοσίου" -σε θέσεις που δε απαιτούνται ευθύνες- δεν μπορεί να λέγεται "όνειρο"! ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ λέγεται και δηλώνει (δεν κρίνω αν είναι δικαιολογημένα ή όχι) φόβο, απαισιοδοξία, ανασφάλειες, έλλειψη εμπιστοσύνης στις δυνατότητες του ατόμου και πολύ συχνά επιδίωξη της εύκολης λύσης!
Σε καμιά περίπτωση δε θα θεωρήσω "όνειρο" την πορεία προς έναν αργό θάνατο, πνευματικό αρχικά και βιολογικό λίγο αργότερα.
Βέβαια ο καθένας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τις επιλογές του και λόγος δε μου πέφτει αλλά ας μην το παίζουμε έκπληκτοι μπροστά στα ποσοστά των καταθλιπτικών που μας περιτριγυρίζουν!