Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021

Είναι τα Φώτα και οι καλικάντζαροι, ανόητε!

Μεγάλη απορία κάλυψε τη χώρα. Με το νέο lockdown προ των πυλών άρχισαν οι γκρίνιες, οι κρίσεις, οι επικρίσεις και οι κατακρίσεις. Και γιατί και πώς και τι τους ήρθε τώρα και δεν συμμαζεύεται.

Και η αλήθεια είναι ότι το προαναγγελθέν lockdown δείχνει λίγο... ό,τι νάναι, παράταιρο, εκτός τόπου και χρόνου. Μας άφησαν να γλεντοκοπήσουμε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, μας επέτρεψαν να ανταλλάξουμε τους κορωνοϊούς μας και τώρα "ξαφνικά" πάρτε ένα κλείσιμο στα μούτρα για να στανιάρετε;

Αμ δεν είναι έτσι το πράγμα και οι δικαιολογίες περί μέτρων προ του ανοίγματος των σχολείων λέγονται για τους εύπιστους και αδαείς. Το επερχόμενο lockdown έχει έναν στόχο και τελικά έχει μια, έστω περίεργη, λογική και αποφασίστηκε για ένα και μόνο λόγο που δεν έχει σχέση ούτε με τον αριθμό των κρουσμάτων ούτε με τα σχολεία ούτε με τίποτε από όσα λέγονται δημόσια.

Ο λόγος στην περίπτωσή μας λέγεται "Θεοφάνια". Ναι, ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα και εξηγώ, γιατί διαισθάνομαι τα απορημένα βλέμματα και τον σκεπτικισμό. Τα Φώτα πλησιάζουν πιο απειλητικά από κάθε άλλη χρονιά. Και η απειλή, με σιγουριά, δεν οφείλεται στους καλικαντζάρους. Αυτοί παραμένουν ίδιοι κι απαράλλαχτοι, όπως εδώ και χρόνια τους έπλασαν οι δοξασίες, εξίσου απειλητικοί για το ανθρώπινο είδος και τη συνέχεια του κόσμου. Το μόνο που άλλαξε είναι η εμφάνιση του covid-19 και δεν εννοώ (ανόητοι) ότι οι καλικάντζαροι είναι φορείς του. 

Το πρόβλημα είναι ότι η γιορτή συνοδεύεται από λειτουργίες και εθιμοτυπίες που δύσκολα μπορούν να ελεγχθούν και άρα επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία. Γιατί ενώ μπορεί η πολιτεία να ελέγξει τον αριθμό των πιστών που θα παρακολουθήσει τις λειτουργίες μέσα στους ναούς, είναι, όμως, αδύνατον να το κάνει όταν το κυρίως τελετουργικό λαμβάνει χώρα έξω από αυτούς. 

Κάθισαν (φαντάζομαι ότι κάθισαν, γιατί κάποιοι μπορεί να ήταν και όρθιοι), λοιπόν, οι ειδικοί λοιμωξιολόγοι, πνευμονολόγοι, εντατικολόγοι και άλλοι -ειδικοί πάντα- και σκέφτηκαν ότι έρχονται τα Θεοφάνια και είναι ορατός ο φόβος να ξεχυθούν οι fans και να αρχίσουν να φιλούν τον ανασυρθέντα από τα ύδατα σταυρό ο ένας μετά τον άλλον και να αρχίσουν τα χειροφιλήματα στους παπάδες και τους ασπασμούς των ευαγγελίων και των εικόνων αλλά και μεταξύ τους και να ψέλνουν όλοι μαζί με κάτι αγριοφωνάρες που διώχνουν, έτσι κι αλλιώς, τους καλικαντζάρους, εκτοξεύοντας τον κορωνοϊό στα δεκαπέντε μέτρα και να συνωστίζονται γύρω από τους ιερείς και να σκουντιούνται μεταξύ τους και, με απλά λόγια, να κάνουν όλα εκείνα που συναποτελούν τη χαρά του κορωνοϊού.

Κι εκεί -πάλι φαντάζομαι- θα πετάχτηκε ο εκπρόσωπος της πολιτείας και διατύπωσε το μέγα ερώτημα: "Και, ρε παιδιά, καλά τα λέτε εσείς οι ειδικοί. Να κλείσουμε τις εκκλησίες, να απαγορεύσουμε και τις τελετές την ημέρα των Φώτων. Και το πολιτικό κόστος που θα προκύψει από την υπόθεση ποιος θα το πληρώσει; Ε, ποιος;". 

Το φιλοσόφησαν το πράγμα, το είδαν κι έτσι και αλλιώς και σκεπτόμενοι εκ του πονηρού και με αποκλειστικό στόχο το ξεκάρφωμα αποφάσισαν το κλείσιμο και των ναών της ομορφιάς, δηλαδή κομμωτηρίων, νυχάδικων και μασατζίδικων. 

Σε κάθε άλλη περίπτωση, ποιος άκουγε πάλι το ιερατείο να κραυγάζει και να ωρύεται για διώξεις του χριστιανισμού και της εκκλησίας, για την αδυναμία των πιστών να αντέξουν τη στέρηση και ποιος άντεχε την πολλοστή επανάληψη ανόητων ευφυολογημάτων του στιλ: "Δηλαδή, ο ιός κολλάει στους ναούς και όχι στα κομμωτήρια;" και "είναι δυνατόν να επιτρέπεται η είσοδος στα εμπορικά μαγαζιά και όχι στα δικά μας;" και άλλα τρισάθλιας έμπνευσης και ενδεικτικά πνευματικής ένδειας και τυφλού φανατισμού...

Για να αποφευχθεί, λοιπόν, το πολιτικό κόστος που θα προέκυπτε από την απαγόρευση του τελετουργικού των Θεοφανίων -διάρκειας μιας ημέρας- καλούμαστε να ζήσουμε ένα εβδομαδιαίο lockdown στα καλά του καθουμένου. 

Δηλαδή, και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ. 



Δεν υπάρχουν σχόλια: